Alla inlägg under oktober 2018

Av Lotte - 3 oktober 2018 09:06

Jag är i nuläget osäker på om jag kan räknas som oförskämt pigg och vaken, eller om de tre kopparna kaffe som på löpande band sveptes strax efter klockan sju spelar in i de eventuellt falska pigghetskänslorna. Vem vet. Hur som helst så har jag i skrivande stund aningen svårt att sitta still, och får emellanåt resa mig för att dansa lite jitterbugg, jaga spindlarna i taket med snabeldraken eller springa uppför trappan till ovanvåningen bara för att stå där uppe i hallen och inse att jag glömt vad jag skulle dit att göra i första taget. Så ja. En sådan där klassisk onsdag! Jag välkomnar dig med öppna armar och ett styck koffeindropp i armen.



Idag är det höst. Och då menar jag inte en sådan där klassisk "Jaha, nu verkar det visst som att sommaren faktiskt är förbi och vi får börja förbereda oss på att det blir kallare, mörkare och kanske kommer det en och annan regnskur." Nej nej. Idag är det höst! Jag menar full-on regnskur som ger känslan av att himlens alla vattenrör har gått sönder och varenda rörmokare har tagit sovmorgon. Jag menar höst som i att alla fina, gula gummistövlar inte räcker till, elementen inte går att skruva upp tillräckligt mycket, det finns inte tillräckligt många lastpallar med värmeljus på Ikea för att låta oss känna att det är mysigt, går inte tillräckligt många dåliga filmer på teve och få mig inte ens att börja snacka om all hostmedicin och nässpray som redan borde ha inhandlats. Hej hösten!



...Äsch, jag skojar bara. Hösten är AWESOME! Man burrar in sig i de allra finaste mjukiskläderna man har från Gekås i Ullared, och försök inte förneka att du har några sådana. Att erkänna att kläderna ligger i garderoben är första steget till att leva ett lyckligt höstliv. Sedan på med regnkläder och stövlar. Helst ska dessa ytterkläder INTE matcha. För bästa effekt skulle jag vilja rekommendera randiga, flerfärgade stövlar och kanske småprickiga regnkläder? Sedan börjar det roliga - att lokalisera den största, djupaste och mest fabulösa vattenpölen inom en rimlig sökradie! Glöm nu bara inte att denna höstaktivitet gör sig allra bäst på eftermiddagarna/kvällarna, kanske i samband med upphämtningen av eventuella barn från skolan? Är man fler som hoppar så blir det liksom lite större splash-floch-kladd, och det vill man ju ha! Jag vågar nog nästan gå så långt som att lova att alla inblandade kommer minnas hoppandet med ett stort leende en lång tid framåt. Störst vattenpöl vinner -börja leta!



Kära, underbara Lotte, huuur har din sommar varit? Du minns den där tiden för inte så länge sedan när det gick att ligga ute på solstolen i bikini och se sådär härligt solbrun ut och sörpla på en kall öl?
Jodå tackar som frågar, den här sommaren har varit helt magisk. Underbar sol och värme, så det blev många härliga stunder i solstolen där jag halvt om halvt råkade blotta mig för grannar och folk som passerat förbi. Jag känner att jag vill ta tillfället i akt och passa på att be om ursäkt om någon fått lite väl mycket valuta för pengarna så att säga, men ja, ibland behöver man lufta taxöronen. Tänk dig själv, en liten glad tax viftar oftast på öronen och skuttar glatt runt. Just sayin´.



Det blev minsann en spontanresa till Bulgarien också! Så himla roligt, underbart, fantastiskt och myspysigt så det finns inte. Hux flux så blev en idé och längtan efter en resa till verklighet. Det var så fantastiskt roligt att komma iväg med allt vad det innebar. God mat, god dricka, fantastiskt väder och mycket att titta på. Sedan att jag hade bästa sällskapet gjorde ju knappast saken sämre.    Man kom hem igen med ny energi, solbrun hy, nya härliga minnen och ny övervikt. Varför måste mat vara så förbaskat gott? Haha!


En massa härliga busdagar med barnen blev det också under lovet och allt som hör till. Strandmys, några leklandsbesök, vattenhinderbana, besök på inspelningen av "Sommarlovsmorgon", Tropikariet, bio, Skånes Djurpark, tivoli, badhus och massa mys på hemmaplan med lekar, spel, vattenkrig, bakning och matlagning och välförtjänt sitta-i-soffan-och-göra-precis-ingenting. En väldig blandning där det ibland gjordes massor och vissa dagar unnade vi oss att göra precis ingenting. Bara tryckte in massa glass i flabben. Ljuva, underbara sommar. Vi ses igen nästa år!



Snart ska det börja tittas efter recept på härliga höstgrytor och soppor tänkte jag. Man blir liksom lite småinspirerad när man sitter här i soffan med filtar uppdragna till hakan och de smått illaluktande morgonskorna på plats. Imorse blev det dessutom en långpromenad ute i regnrusket bland löven som börjat ändra färg till gul/rött, och även lite plockning av kastanjer så nu kan jag göra lite höstfint här inne. Känner lite i smyg att jag nog gjort mig förtjänt av ett varmt bad med MASSA bubblor och med tända ljus, kanske till och med läsning av en bra bok och så kör vi väl några koppar kaffe till va? Som tidigare nämnt, en sådan där klassisk onsdag! 



Kram på dig!

//Lotte


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards