Direktlänk till inlägg 10 maj 2018

Balladen om den kaxiga myran?

Av Lotte - 10 maj 2018 12:12

Föreställ dig min totala glädje, upprymdhet och nästan vansinnigt stora leende när jag igår kväll insåg att vi alla skulle kunna sova länge idag på morgonen! Alla är lediga idag och vi har inga måsten, inga ärenden att gå, bara göra det som faller oss in - när vi känner för det. Halleluja! Håll kvar den bilden i huvudet. Ser du mitt leende som går 14 varv runt huvudet och den nästan pittögda, skelande blicken som tyder på ett mindre sammanbrott? Bra! Det är glädje när det handlar om den här Persson-personen!


Föreställ dig nu istället hur morgonen faktiskt blev:
Klockan 06.43 vaknar jag nere på soffan av att tioåriga dottern står och skriker någon meter ifrån mig. Jag vaknar till och i sann Rambo-anda är jag på 0,7 sekunder inte bara uppe på fötterna, men också redo att med närmaste tillhygge (i detta fallet min ena, smått stinkande morgonsko) attackera eventuella inbrottstjuvar/mördare/Johovas Vittne-folk. Eftersom koffeinhalten i kroppen vid detta tillfälle var på minus 43% så tog det mig en stunds blinkande och rumpkliande innan jag vaknade till tillräckligt för att fråga dottern vad i hela friden som hade hänt.


Jorå såatte...då visade det sig minsann att hennes iPad som så fint låg på laddning på diskbänken mer eller mindre hade börjat gå iväg av sig själv. Vi kunde bokstavligt talat se den röra på sig utan att vi rörde vid den. Ska jag vara helt ärlig kunde jag nästan se hela diskmaskinen göra detsamma, och att golvplankorna i köket är kvar är för mig en gåta. Myrinvasion! Äckliga myror överallt i köket! (och att de krälade över hela hennes iPad skvallrade ju liiite om hur kletiga fingrar hon har när hon använder den.....huuuu).


Det är dock nu med stolthet i hjärtat, rak rygg och pigg blick jag ber att få meddela att jag från och med idag titulerar mig" Lotte Massmördaren Persson". *niger fint* Visitkort är beställa och ska skickas från tryckeriet i början på nästa vecka, så var inte orolig. Det kommer dimpa ner ett i brevlådan inom en snar framtid!
Myrdosorna står så fint utplacerade nu och har liksom redan hunnit bli en del av familjen. De gör inte så mycket väsen av sig, är inte så dyra i drift och kräver inte så mycket. Helt perfekt! Välkomna till familjen, hoppas ni kommer trivas!



Och i sann familjen Persson-anda har det införskaffats vars en kaka idag. Är man lediga och solen skiner så kan man väl få lyxa till det? Så alldeles strax blir det att ta med lite bröd till ankorna i parken, lite kakor till ankorna i familjen, packa ned en filt, termoskaffe och saft och göra parken osäker. Vi är redo. Är du redo för oss? Bam bam baaaaaaam!



Kram,
Lotte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotte - 25 mars 2020 15:01

  Nu sören skiner solen äntligen igen och till och med jag har vaknat till liv! Eller ja, nja...ska man nu vara helt ärlig så kan jag väl omformulera mig till att säga att: 1: Vinterpälsen är härmed avrakad! För er som inte haft äran att få en gl...

Av Lotte - 20 maj 2019 20:35


Nu satan känner jag hur hela jag är på gång, ända uppifrån huvudet och ner till högra lilltån. Ja, faktiskt ner till vänstran också när jag känner efter lite mer noggrant!   Jag är så ofattbart glad och är på en plats i livet där jag nästan vill ...

Av Lotte - 24 januari 2019 16:57

Jomen visst, så är det. Ju. Nytt år - nya möjligheter. Visserligen skulle man ju kunna ta saken ett steg längre och se varenda enskild dag som en dag med oändliga möjligheter. Jag har nämnt det tidigare, att jag fått känslan av att många människor ...

Av Lotte - 4 november 2018 22:12

Och så var det den här känslan man får när man tittar ner och inte kan se sina fötter för att där hänger ett par avlånga, ej livsdugliga, slokande, ledsna taxöron ivägen.    ...Vad fan hände där liksom? Var kom ni ifrån? Så vansinnigt oförskämt att...

Av Lotte - 3 oktober 2018 09:06

Jag är i nuläget osäker på om jag kan räknas som oförskämt pigg och vaken, eller om de tre kopparna kaffe som på löpande band sveptes strax efter klockan sju spelar in i de eventuellt falska pigghetskänslorna. Vem vet. Hur som helst så har jag i skri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards