Alla inlägg under april 2018

Av Lotte - 17 april 2018 13:30

Det har varit många tankar och mycket känslor den senaste tiden. Mycket upp och mycket ner. Stora förändringar håller på att ske, det är ett faktum. Jag säger inte att det bara är lätt, men däremot väljer jag att göra mitt yttersta för att fokusera på att se framåt. Hitta ljuspunkterna som dagligen finns om jag bara väljer att se dem. De finns   



Vår i luften! För en tid sedan fick jag ett sådant där typiskt Lotte-ryck där finaste slitna gympadojorna och skönaste oversizehoodien åkte på, och så styrdes stegen mot trädårdslandet. Halvdassiga jordgubbsplantor tittade på mig med bedjande blickar, men jag stirrade bara tillbaka med no-mercy-blick, spände tygremsan jag hade runt pannan i ren Rambo-stil och gick bananas bland plantorna. Även lavendelbuskarna, vars skrik ekade över hela området, fick sätta livet till. Rent spontant känner jag att jag nog har en halvfärdig idé till en riktigt kass mörk komedi/skräckfilm om diverse blommor och plantor som blir slaktade. Kanske ska klura vidare på det här och tjäna mig en hacka. Ha ha ha.

   Funderingar gällande vad som ska planteras i år har påbörjats, men eftersom jag är väldigt sent ute blir det nog bara lite färdigköpta plantor. Tänkte ta hjälp av de två mini-monsterna, som för övrigt ääälskar att hjälpa sin mamma plantera, så kan de välja lite fina blommor och muttrandes bära hem dem från affären en vacker dag och hjälpa till att gräva och ha sig. Kommer bli så bra så! Har redan fyllt upp frysen med massa glass, så mutningen är ett faktum. Ett annat faktum är att jag utan minsta tvivel kommer hinna äta upp de där glassarna själv innan planteringen ens påbörjats, så får nog hasta ner till affären en dag och köpa fler...



En del roliga saker är inplanerade inför senare delen av våren och lite i sommar, känns jätteroligt att ha något att se fram emot. Håller, likt övriga Sverige, tummarna att det blir en fantastisk sommar med många grillmöjligheter och sol och värme så man kan mysa på stranden. Överväger också att hyra in en grävmaskin så man lite snyggt kan klassa ut alla andra som kör med små leksaksspadar när de sitter och bygger sina sandslott! Hur awesome hade inte det varit?


Annars blir det att ta sommaren som den kommer, försöka fokusera på att slappna av och ha det bra, unna mig att göra saker som får mig att må bra och skratta och förhoppningsvis kunna njuta i solstolen med en (14) kall öl. Längtar!


Fram tills sommarvärmen kommer blir det dock mer fokus på varma drycker. Så, utan närmare förklaring, ha det fint. Nu kaffe.



Kram,
Lotte

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards