Alla inlägg under februari 2018

Av Lotte - 9 februari 2018 10:12

Är det bara jag som kan se det komiska i att cykla ner och handla lite på Ica, gå förbi mejerihyllan och hitta barnyoghurt i små färgglada förpackningar till ett bra pris, handla hem dessa med tanken att "Så får barnen något litet gott att mumsa på till frukosten imorgon", och under hela denna tankebanan innerst inne veta att sekunden jag kommer hem så kommer hälften av yoghurtarna ätas upp av mig själv? And the best mom award goes to...


Till mitt försvar så var där faktiskt en skrattande apa som stirrade på mig, och vem kan motstå det? Liksom.


     


Veckan som har gått har varit allt annat än rolig. Familjens 13-åriga katt blev allvarligt sjuk och till slut fanns det inget att göra för henne, annat än avlivning. Fullständigt avskyr det ordet, jag fylls av en sådan ofantlig skam eftersom sanningen är att det trots allt i slutändan var mitt beslut att avsluta hennes liv. Ja ja, hon var svårt sjuk, hon var gammal, eventuella operationer hade inte garanterat någon form av tillfriskning. Hon var också det närmaste en familjemedlem ett husdjur kan komma, och jag var den som valde att inte kämpa för hennes liv. Känner jag mig som den största skitstöveln i världen stundvis? Lite smått, va?

   Men nu är det som det är, och även om den klichéartade frasen "Nu slipper hon lida" är ytterliggare en grej jag avskyr att höra, så gör den inte saken mindre sann. Vår kattbästis hade ont, nu har hon inte ont längre. Och säga vad man vill, men den gamla damen hade ett sätt och en personlighet som vi förhoppningsvis kommer minnas länge och ha med oss. 

   Barnen är ledsna och tar emellanåt upp att de saknar vår lilla pälsboll. Främst kvällarna var deras stund tillsammans, för det var då katten hoppade upp och lade sig vid någon av dem tills de somnade. Bästa platsen var (givetvis) på bröstet, och hade barnen tur vände hon häcken till så de fick äran att titta rakt in i......ja.... hela natten haha. 


Du är saknad, fina Heidi.




Trots snön och kylan som emellanåt smyger sig på, så börjar jag lite smått drömma om den härliga våren som komma skall. En weekendresa till Prag är nu bokad med sambon i vår, och det ska bli riktigt härligt att komma bort lite och insupa en annan kultur. Eller var det supa en annan öl? 


I sann Lotte-anda har jag börjat söka mig till Pinterest och letar nu för fullt efter saker att göra för att piffa upp i trädgården längre fram. (Vem försöker jag lura, jag sitter nästan dagligen och kollar Pinterest, så det är knappast något nytt)

   Det blev på tok för lite gjutning med finbetong förra året tycker jag, så lite mer sådana projekt kommer det definitivt bli. Och så längtar jag efter att börja pula lite och plantera i krukorna där ute, fixa till trädgårdslandet och göra lite skoj med stubben som står och ser trist ut mitt i gräsmattan.

   Men först har jag några syprojekt på gång! Så har du några lakan, påslakan eller tyger du vill bli av med så tas det tacksamt emot. Jag har ju verkligen inte någon talang för att sy, men roligt är det, och skam den som ger sig! 


Where there's a will there's a way.

 

Kram, 

Lotte

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards