Direktlänk till inlägg 9 januari 2018

Toapapper och sparkar.

Av Lotte - 9 januari 2018 15:11

Jahaja.


Häromdagen fick jag en kraftig flashback. Jag togs tillbaks sisådär 15 år till en utbytesresa till Tyskland, som jag och några andra på skolan hade fått för oss att deltaga i. På utmärkt skoltyska gjorde vi oss fullt förstådda (!) och bodde hos våra olika värdfamiljer under en dryg veckas tid. Nu i efterhand kan jag minnas det som en rolig resa och en kul upplevelse. Där och då undrade jag mest om det verkligen var meningen att jag skulle spendera vareviga kväll på familjens hemmaplan, spelandes couronne med de fyra barnen. Men hey - jag vann ju! 

   Hursomhelst, fråga mig inte varför, men jag var grymt faccinerad av tyskarnas toalettpapper. Och det kom sig inte bättre än att jag rev av en bit papper varje gång jag gick på toa under veckan vi var där, och lade fint i min resväska för att spara. Tyskarna verkade ha en grej för att "Inget hushåll fick ha samma papper som det andra".      

   Dagtid åkte vi runt ganska mycket och besökte skolor, gick på aktiviteter och besökte olika städer. Och det i sin tur betydde att jag lyckades få med mig massa olika typer av papper. Woohoo! När vår vistelse var slut och det närmade sig hemresa igen, så fick jag för mig att stolt (oh yes) visa tre av mina medresenärer den fina samlingen toalettpapper jag hade smugglat med mig. Det jag fann mest härligt var att de olika papperna hade helt sjuka mönster och att de var olikfärgade. Att få sig själv att framstå som den största, nördigaste personen i hela Universum är inte en lätt sak att göra, skulle jag tro - men taadaa! Mina kompisar tittade på mig som jag vore en utomjording och jag kan än idag höra deras garvande, som aldrig tycktes ta slut. Men tji fick dem - jag behövde inte köpa toapapper på säkert ett halvår efter den resan haha.


Tillbaka till hur jag lyckades få det här minnet att ploppa upp. Efter ett besök hos min väninna häromdagen så kan det tänkas att jag...liksom...gjorde det igen. Ja okej, jag snodde med mig lite av hennes toapapper hem. Men till mitt försvar så var det helt fantastiskt gulligt! Det var inte möjligt att inte stjäla med mig ett litet prov. Helt säkert! Jag hade inget val! 


 

För andra gången i mitt liv (första gången var en endagsföreteelse) har jag satt min fot på ett gym. Jodå, jag är numera värsta Rambo-Schwarzenegger och du vill inte ha mig som ovän! Ett styck pass "Bodycombat" senare och jag är soffliggande på livstid. Jag är öm på ställen jag inte ens visste satt på denna kroppen, jag har bokstavligt talat insett att där finns delar på min kropp som jag inte visste om. Jag kan svära på att jag har samma symptom som en amputerad människa, som liksom kan "känna" den bortamputerade delen av sin kropp och uppleva smärtor i den. Hela jag och luften omkring mig gör ont och ömmar. 

   Passet var tokroligt, och jag kan verkligen tänka mig att fortsätta. Men först ska jag hoppa på några andra pass och ta en provomgång även på dem. Erbjuds det en gratis träningsvecka och man är lite smågirig, så jäklar ska det tränas!

   Om du, liksom jag, är en total novis gällande gymmet så vill jag gärna dela med mig av några tips som jag känner kan vara bra inför första besöket. (De lärde jag mig the hard way)


1: Om personen som håller i träningspasset påpekar att du ska försöka hålla en "låg tyngdpunkt" samtidigt som du göra vissa rörelser eller slag, så betyder detta INTE att du ska sätta dig ner på rumpan och vila. Ooops.


2: Det kan vara bra att hålla lite koll på folket runt omkring dig om det är så att ni ska träna sparkar och slag. (Om det inte råkar sig som så att personen bredvid dig förtjänar en spark i gumpen, stå då gärna nära)


3: Om du har långt hår, undvik att sätta upp detta i fläta. Att dela ut pisksnärtar är inte tvunget något som tas emot på ett bra sätt.


4: Har du fött fram två barn eller fler, vänta inte med toalettbesöket till efter träningen... I say no more.


5: Du kommer vara törstig, jag menar REJÄLT törstig. Lyssna inte på ledaren som säger att du hinner med en kort drickpaus. Det är en fälla! Drick INTE under några som helst omständigheter, för du kommer inte kunna nöja dig med en klunk. Hela vattenflaskan kommer du tämma, och sedan ser du ut som Michellingubben och det skvalpar om dig när du går. 


6: Efter träningspasset, när ledaren utan minsta ansträngning eller flås tackar för idag och meddelar hur duktiga ni har varit och att hon ser fram emot nästa veckas pass, morra då inte och spänn blicken i henne till svar. Bit istället ihop, samla dig, och nicka fint till svar innan du med glada hoppsasa-steg skuttar ut till omklädningsrummet.


7: Under inga som helst omständigheter får du glömma att kolla toalettpappret på gymmets toa, och givetvis bör ett exemplar tas med hem.


Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotte - 25 mars 2020 15:01

  Nu sören skiner solen äntligen igen och till och med jag har vaknat till liv! Eller ja, nja...ska man nu vara helt ärlig så kan jag väl omformulera mig till att säga att: 1: Vinterpälsen är härmed avrakad! För er som inte haft äran att få en gl...

Av Lotte - 20 maj 2019 20:35


Nu satan känner jag hur hela jag är på gång, ända uppifrån huvudet och ner till högra lilltån. Ja, faktiskt ner till vänstran också när jag känner efter lite mer noggrant!   Jag är så ofattbart glad och är på en plats i livet där jag nästan vill ...

Av Lotte - 24 januari 2019 16:57

Jomen visst, så är det. Ju. Nytt år - nya möjligheter. Visserligen skulle man ju kunna ta saken ett steg längre och se varenda enskild dag som en dag med oändliga möjligheter. Jag har nämnt det tidigare, att jag fått känslan av att många människor ...

Av Lotte - 4 november 2018 22:12

Och så var det den här känslan man får när man tittar ner och inte kan se sina fötter för att där hänger ett par avlånga, ej livsdugliga, slokande, ledsna taxöron ivägen.    ...Vad fan hände där liksom? Var kom ni ifrån? Så vansinnigt oförskämt att...

Av Lotte - 3 oktober 2018 09:06

Jag är i nuläget osäker på om jag kan räknas som oförskämt pigg och vaken, eller om de tre kopparna kaffe som på löpande band sveptes strax efter klockan sju spelar in i de eventuellt falska pigghetskänslorna. Vem vet. Hur som helst så har jag i skri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards