Alla inlägg under december 2017

Av Lotte - 31 december 2017 12:48

Det är jag som är Lotte. Man skulle också kunna välja att kalla mig en mamma (till de två bästa, små monster som finns), en sambo, en syster, en dotter, en vän, en fiende? Kärt barn har många namn, men jag lyssnar även till "Du där" i nödfall.


Lite klurigt är det allt att beskriva sig själv, speciellt när jag vet att jag upplevs på en hel del olika sätt första gången någon träffar mig. Kanske beror det på mig själv, vilken sida jag vill att folk ska se. Kanske beror det på den som möter mig, vad denne väljer att se. Who knows?


Skulle det nu vara så att du springer på mig så har jag en del yttre kännetecken som du kanske lägger märke till relativt snabbt. (Dessa varierar dock med årstiderna eftersom jag en del månader gömmer mig under en tjock vinterjacka och dessutom har en mössa neddragen till halsen)

   Där finns en del tatueringar som täcker min hud, vissa är väl synliga medan en del gömmer sig lite mer. Några pryder huden just för att jag tycker de är väldans fina, andra finns där som minnen eller påminnelser. Det är så fiffigt att förvandla huden till en enda stor post it-lapp, inte sant?


Och för att nära och kära inte ska tappa bort mig så har jag även fixat en ganska så lysande, röd hårfärg. Den kan vara mycket praktisk, om inget annat matchar den min röda näsa vintertid.


Min personlighet är...tja, det är bättre att du bildar dig en egen uppfattning. Inför vissa är jag väldigt blyg, kan ha svårt med ögonkontakt och pratar inte så mycket. Sedan ibland kan det vara tvärtom; jag pratar mycket (för mycket?) och trivs alldeles utomordentligt bra med att hålla låda. Det beror på många omständigheter, helt enkelt.


Intressen finns det stundtals många, och den gemensamma nämnaren är att det är pysselrelaterade saker. Får jag en idé att testa något kan jag inte släppa den förrän jag åtminstone har gett den ett ärligt försök. Ibland blir det lyckat, ibland blir det...en sur Lotte med korsade armar som tuggar fradga för att sakerna inte går som jag vill. Hoppsan.


Jag älskar att resa, och hoppas få se många fler delar av världen innan jag kolar vippen. Så ska du ut och resa så köp gärna en extra flygbiljett.


Men...

Nu väntar förberedelserna inför nyår, jag hoppas familj, vänner och bekanta får ett underbart avslut och att det nya året börjar på bästa möjliga sätt och fortsätter likadant.



Kram,

Lotte

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards